Genieten!!! - Reisverslag uit Ko Phayam, Thailand van Fem & Sjan - WaarBenJij.nu Genieten!!! - Reisverslag uit Ko Phayam, Thailand van Fem & Sjan - WaarBenJij.nu

Genieten!!!

Blijf op de hoogte en volg Fem & Sjan

31 Januari 2013 | Thailand, Ko Phayam

Lieve allemaal,

Nog maar een week en dan keren we alweer terug naar Nederland, naar 'ut stedje van lol en plezeer'. Waat vluug d'n tiëd...

We waren gebleven bij ons bezoekje aan Phuket. Het Thaise eiland met veelal grote hotels, meer toeristen (vooral Russen) dan Aziaten, ontelbaar veel strandstoelen en, zoals eerder aangegeven, volgens de Lonley Planet dé surfspot van Thailand (NOT!)...
Zodra we arriveerden in Phuket (Kata Beach), en er geen golf te bekennen was, waren we dan ook erg teleurgesteld. We hadden zelfs Karin en Beth, vanwege het surfen, naar Phuket meegesleept... Wat een overtuigingskracht! ;) Natuurlijk was het erg gezellig en Fem d'r haren zijn weer eens geknipt... Door Karin, voor wie het btw de eerste keer was. :) Zeker wel mooi geworden hoor!

Maar goed, wij hadden nog een doel in Phuket... Het verlengen van ons visum. We namen dus afscheid van Karin en Beth en hebben de volgende dag een Visarun gedaan. Hierbij zijn we naar de grens van Myanmar (Kaw Thaung) gegaan, zijn deze overgestoken, en weer terug gegaan. We mogen nu legaal t/m 6 februari in Thailand blijven. :)
Bij terugkomst in Phuket besloten we in Old Phuket Town te verblijven, waar we een heerlijke tijd hebben gehad. Gezellige steegjes met diverse kunstgalerieën, oude gebouwen en vriendelijke lokale mensen, helemaal top!

Na Phuket zijn we naar het eiland Koh Yao Noi gereisd, waar we Beth en Karin wederom hebben opgezocht. Een prachtig eiland, wat nog niet zo ontdekt is door de vele toeristen. Hier hebben we genoten van de vele mooie uitzichten, de rust, kayakken naar een onbewoond eiland, knutselen met natuurlijk materiaal (zie foto's) en de prachtige natuur.
Daarna hebben we definitief (wat deze reis betreft dan) afscheid genomen van Karin en Beth (zij zitten inmiddels in het noorden van Thailand) en zijn vertrokken naar Koh Phayam, een hippie eilandje bij de grens van Myanmar. Dit eiland staat bekend om zijn cashewnoten (die de boeren daar verbouwen), de rust en de hippies (zowel lokale bevolking als toeristen) die er wonen/verblijven.
We waren van plan om hier ongeveer een week te blijven... Voor ons was het eiland echter iets te rustig en iets te 'back to basic' (maar een beperkt aantal uren electriciteit per dag, houten hutjes met alleen een matras i.p.v. bed en gelegen tussen het woud waardoor dus redelijk veel insecten). Heel 'kneuterig', alleen niet voor een week aan het einde van onze trip. En dus zijn we gisteren naar Koh Tao gereisd. Hierover z.s.m. meer!

Dikke knuffel van ons

Ps: check onderstaand link voor foto's!

• 31 Januari 2013 - 13:02

Edu & Sjaak :

Ha sieskes, nog ein ganse volle waek.....pfff waat ein trip um haos sjeloers op te waere ut wuurd tied det weej ouk maar weer ens op reis mótte gaon..hihi. Geneet nog van de letse waek kiek d'r nao oet um óch weer live te zeen mit de beej behuurende verhaole, want die zien toch ut kwants... Wies flot.. -x-

Ps foto van ut korte köpke... =:-)

• 31 Januari 2013 - 19:10

Voermans:

hallo samen,geniet nog van jullie laatste week.maar wat een verhalen,en veel mee gemaakt,geweldig zeg.en veel gezien geweldig.tot lezens,anders een goede reis terug.plezierige vastelovend samen.

• 01 Februari 2013 - 19:20

Ell:

Ha maedjes, geneet nog lekker van ôg letste waek en veural van ut weer, want heejis ut mouw. Alweer de ganze daag raegen. Waat heb geej toch vuuël gezeen en meigemak, die verhaole, geweldig wiet geej kint schrieve. Geneet nog lekker en tot de volgende waek. Diek knoevel, leefs ôg tante.

• 02 Februari 2013 - 17:04

Angelique:

meadjes wat un moeie reis! geniet nog ervan. Ge mak mich n idder geval enthousiast dit auk snel ens te goan doan.