Eiland 'hoppen' in zuid Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Fem & Sjan - WaarBenJij.nu Eiland 'hoppen' in zuid Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Fem & Sjan - WaarBenJij.nu

Eiland 'hoppen' in zuid Thailand

Blijf op de hoogte en volg Fem & Sjan

22 Januari 2013 | Thailand, Phuket

Joehoe!

Hier weer een berichtje van ons, zodat jullie het misschien wat warmer krijgen in het oh zo koude Nederland. ;)
Aangezien het hier rond de 33 graden is, hebben we geluk dat we de laatste weken nog even lekker kunnen genieten van de ijskoude Chang biertjes op de zonnige eilanden van Thailand.

Hier het vervolg...
In Bangkok hebben we, samen met Beth en Ilse, de nachttrein richting Krabi genomen. Hier aangekomen, hebben we de de boot naar Tonsai beach en daarna Railay beach genomen. Beiden bevielen ons niet omdat het strand op Tonsai niet mooi genoeg was en Railay was qua accommodatie te duur. Toen hebben we met z'n vieren besloten om per privé-longtailboot naar Koh Phi Phi te reizen.

Koh Phi Phi is een van de eilanden die getroffen is door de Tsunami in 2004. Daar waar Sjanneke 4 jaar geleden nog een gedeelte van de ravage zag, is het nu helemaal hersteld maar zie je wel overal borden met 'Tsunami evacuation route'. Het zien van de borden zet ons weer even aan het denken.
Koh Phi Phi is qua toeristen (in aantal en gedrag) te vergelijken met Salou, verder is het wel knus en heeft het mooie gedeeltes. Dit is dan ook de reden dat wij de rustige plekjes op hebben gezocht en hebben gepast voor het drukke uitgaansleven met buckets (emmers met mixdrankjes) en thaiboks-gevechten tussen toeristen om een bucket (lekker doelloos).
Na een aantal dagen bakken in de zon, en een leuke excursie (inclusief toffe snorkelervaring) naar de prachtige eilanden rondom Koh Phi Phi (Viking Cave, Monkey Island en Maya Bay van de film The Beach), besloten we samen met Beth en Ilse naar Ko Lanta te gaan. Een nog iets zuidelijker gelegen eiland dat bekend staat om zijn relaxte/rustige sfeer, met 'neet al te vuul hoempapa'. ;)
Hier hebben we 5 dagen heerlijk genoten van de rust, de mooie zonsondergangen bij de zee, touren met de scooter naar afgelegen strandjes, leuke barretjes en eindelijk weer eens goede housemuziek! :)
De derde dag is Karin (wie kent haar niet) ons komen opzoeken. Mega gezellig en eigenlijk onverwacht omdat zij haar reisplan, om 2 maanden door Australië heen te trekken, tussentijds heeft gewijzigd naar een maand Thailand. Super tof dus en wat een prachtig plekje is Ko Lanta! Zeker een aanrader, mochten jullie ooit in de buurt zijn. :)

Na Ko Lanta zijn we samen met Beth en Karin (Ilse is inmiddels ergens anders naartoe gegaan) naar Phuket gereisd, met als doel: surfen. Dit omdat we dit al een tijdje willen leren en Phuket hiervoor, in de Lonley Planet en op Internet, als beste 'spot' in Thailand wordt aangeschreven... Niet dus! :( In ieder geval niet tijdens het hoogseizoen, want dat betekend 'low' seizoen voor surfen (geen golf te bekennen). Erg jammer!

De verdere ins & outs over Phuket vertellen we snel. We gaan nu eerst ons best doen om ons Visum te verlengen... Deze verloopt namelijk 25 januari 2013, en dus gaan we een zogenaamde 'Visarun' (lees: dagtour waarbij we de grens van een ander land heen en weer oversteken, om zo weer een nieuw Visum voor Thailand te krijgen) doen.

Daarover, en over Phuket, asap meer!

Liefs

Ps 1: Proficiat Prins Jordan! Vastelaovend-kriebels...

Ps 2: Check onderstaande link voor foto's:

• 22 Januari 2013 - 23:27

Silvia Hendrix:

Visa run in Ranong? Sla dan the little koh chang niet over en slaap in Crocodile rock bungalows,geweldig! Elf uur in de avond moet je t met een olielampje doen want de stroom op t eiland gaat dan uit...geweldige ervaring op een prachtige plek met de liefste eigenaars ooit! Koh Phi Phi en Lanta waren geweldig maar niets kan volgens ons tippen aan Koh Chang en dan met name Lonely beach,dus als jullie nog tijd over hebben.....
    Geniet!

• 23 Januari 2013 - 06:50

Jack & Fred:

We lezen steeds jullie verslagen schatjes! Echt super leuk om via deze weg mee te blijven genieten!! Kussies uit de sneeuwwwww xxxxx en ENJOYYYY

• 23 Januari 2013 - 10:27

Ome Edu:

.....zuch, waat lekker allemaol..geneet d'r van sieskes.. -x-

• 23 Januari 2013 - 10:47

Tan:

Prachtig daor huur!

Leevekes, det ge og visum gaot verlenge beteikent det det ge neet truuk ziet veur de vastelaovend????

• 23 Januari 2013 - 12:30

Hanpf En Emmie:

Moeije belaevenisse weer en prachtige foto's..., heej zoël ik mich auk waal ammesere...!!
    @Tan: Nae..., det geit neet gebeure..., 't is noow lankzaamaan lang zat gewaes..!! Mit vastelaovend zien ze truuk..., anders gaon ik ze zelf haole...!!

• 23 Januari 2013 - 19:20

Ell:

Ha maedjes, ik krieg de kriebels um auk weg te gaon als ik dit allemaol laes, maar ja, iers vastelaovend viere. Geneet nog volop , heej is ut kalt. Dieke knoevel xxx

• 25 Januari 2013 - 08:52

Merie:

Sjucht.....die foto's.........

• 27 Januari 2013 - 23:40

Huub:

Hè kiepke's

Gave foto' s en weer ein prachtig verslaag.
    Ut eind kump langzaam in zich, dus amuseer och die letste daag noch maar good.
    Ik heb gezeen det ze links en rechts in de stad al slingers aan ut ophange zien Veur as gee trukkomp of zal det iets met vasteloavend te make hebbe???????
    Groetjes

Huub en Resie xxxxx